2010. január 4., hétfő

TÉLI FOGARAS II.

Január 4.hétfő

A reggeli forgatókönyv azonos a tegnapival,csak ma többet várunk a telekabinra!Négy snowboardos sráccal nyolcan vagyunk.Egyikük beszél a kabinossal,majd hozzánk fordul,hogy azért nem siet senki,mert két fő hiányzik a minimális létszámhoz.Benne lennénk-e,hogy a maradék két jegy árát nyolcfelé elosztva kifizessük,hogy elinduljon a lélekvesztő?Persze,csak menjünk már!A következő tíz percben semmi nem történik,csak a jégvirágokat vakarásszuk az ablakról,hogy láthassuk mennyire szürke az idő odakint!Aztán befutnak még négyen,így lassan elindulunk!Beszállunk,aztán valamiért kiszállítanak!Majd vissza,és nyomás.Ahogy a völgyből kezdünk kiérni,mintha derülne az idő!Sőt,mintha sütne a nap!Gyerünk már!És tényleg,fent ragyogó kék ég,szélcsend,szikrázó napsütés,vakító hófedte hegyek!Azt sem tudjuk,merre szaladjunk fotózni,attól félünk elromlik az idő!A kezdeti sokk után elindulunk a zerge nyereg felé.Toronyiránt,a helyenként combig érö szűz havat először a Józsi töri.Közben nem tudunk betelni a látvánnyal,hol erre,hol arra,felfelé-lefelé fotózunk!Félút táján előre megyek,itt jön a legmeredekebb rész,pechemre.Keserves az előrejutás,néhol hasig érő dombokat rakott a szél!
Néha nagyobb sziklákat nézek ki kapaszkodónak,azokig próbálok elvergődni,mert a bot semmit nem ér.A nyereg felé már javul a helyzet,laposodik a terep,és a szél itt "lebetonozta" a talajt!Olyan jeges,hogy elkelne a hágóvas!De a látvány a nyeregből káprázatos!Csak nagyon vág a szél,és olyan 15-16 fok van mínuszban.Balra magasodik a Buteanu,jobbra a Jézer,vakítanak a napsütésben.A szél hihetetlen mintákat faragott a hóba,és az útjelző oszlopon és táblákon is húsz centis borítás van jégböl,a széliránynak megfelelően!Vagy negyed órát várok a többiekre,ez nem túl kellemes,ugyanis metsző szél van idefent,ráadásul a Jézer pont árnyékot vet rám.Mikor megérkezik a csapat,bekapunk egy korty pálinkát,fotó,aztán a hágóvasak felszerelése után,irány a Jézer.A hegyoldal elég meredek,és a feléig nincs is gond,de innentől jön egy széles,jeges szakasz.Egy darabig hajt az akarat,de aztán be kell látnom,hogy ezzel a gyenge kis vassal nem jutok feljebb!A bot nem segít,jégcsákány kéne,és a lábam folyton kicsúszik.Még ha fel is szenvedek,túl meredek a lejtő,hogy biztonsággal le tudjak jönni.Úgyhogy sajnálattal,de visszafordulok,lentről nézem a többiek csúcshódítását!Innen csak pici pontoknak tűnnek.Addig átmegyek a túloldalra,pont odasüt a nap.Sokáig nem jutok,akkora akadályokat épített a hó és a szél,nincs erőm átvergődni rajtuk.Mikor mindenki szerencsésen leért,elindulunk lefelé,ami lényegesen könnyebb.Kicsit lazábbra vesszük a dolgot,néha ülve csúszunk métereket.Jó érzés,hogy fent voltunk,kicsit "legyőztük" a zord téli Fogarast,megküzdöttünk a hóval,és ez olyan felszabadult elégedettséggel tölt el.Legalábbis engem.Hamar leérünk,aztán nem is vesztegetjük az időt,az első kabinnal lemegyünk.Lent már nem süt a nap,de nem is nagyon havazik.Legurulunk a házhoz,bepakolunk vacsihoz készülünk,de mindenki a mai képeit nézegeti!Bekapcsoljuk a tévét,onnan értesülünk,hogy az Erős Zsoltékat lavina sodorta el a Tátrában.Mi szerencsésebbek vagyunk.Vacsora után Józsiék pakolni kezdenek,idegesítően nyüzsögnek körülöttünk.Mi a Szunyival fáradtan a tévét bámuljuk.Utolsó esténk,holnap indulunk haza.

Január 5.kedd

A szokott időben kelünk,szeretnénk korán elindulni,fene sem tudja milyenek az utak és a közlekedés.Bepakolunk az autóba,rendben hagyjuk a házat,levelet írunk házigazdáinknak,aztán elindulunk.Szép tiszta idő van remekül látszódnak a hegyek,úgyhogy több alkalmas helyen meg is állunk fotózni!Mínusz 14 fok van,majd le fagy a kezünk!Amúgy az út hazafelé unalmasan telik,mint mindig,csak az első tankolásnál adódik egy kis probléma,befagyott a tanksapka zárja,nem tudjuk kinyitni.A shopból hozunk melegvizet,kiolvasztjuk,tankolunk aztán nyomás.Józsi spórol a fűtéssel,a hegyen nem fázott a lábam,de most majd le fagy!Többször szólni kell neki,hogy nekünk is jusson meleg!