2010. augusztus 20., péntek

Szuny
 Zoli

Feltűnik a civilizáció

Az elmúlt augusztus huszadikákról nem ilyen időjárásra emlékszem,mint amit a sátorból kinézve látok.A szél semmit nem csillapodott,és szürke ködöt szaggat.Lent a völgyben mintha egy kicsit tisztább lenne.Akkor ennyit a mai csúcshódításról!Az éjszakánk borzasztó volt,nem sokat aludtunk,néha azon filóztam,mit csinálunk,ha letépi a szél rólunk a sátrat.Most csak fekszünk,kicsit elkámpicsorodtunk a meghiúsult csúcsok miatt,nincs kedvünk kimászni az orkánba.Később aztán a szükség kihajt,baromi hideg van,meglátogatom a Zoliékat,megúszták rendben,aztán körbejárom a mi sátrunkat,két rögzítőgumit elreszeltek a kövek,és a két hátsó sarkon kiszakadtak a rúdtartó karikák!Fasza!Visszamászok,kávézunk,döglünk,majd csak lesz valahogy.Aztán kilenc után megembereljük magunkat és elkezdünk tábort bontani.Úgy döntöttünk,nem mászunk vissza a Lajta felé,hanem tovább leereszkedünk a völgybe a kék jelen,ami az alagúthoz vezet,de arról letérve a Paltin toronyhoz megyünk.Menet közben aztán az időjárástól függően eldöntjük,hogyan tovább.Ahogy ereszkedünk,egyre barátságosabb az idő,magunk mögött hagyjuk a "Végzet-hegyét".Útközben átvágunk egy kis gyalogfenyő bozóton,itt megállunk áfonyázni.Nem sietünk.Együtt indultunk egy kétgyerekes apukával,a fia 13-14 éves,a kislány 8-10 lehet,most kicsit lemaradtak.A Paltin előtti utolsó völgyben tartunk egy hosszabb pihenöt,vizet veszünk,harapunk egy falatot,most szépen süt a nap,de amúgy hol felöltözünk,hol levetkőzünk.Utolér minket a család,apuka egy kis útbaigazítást kér,az alagúthoz tartanak.Elmegyünk a térképen,de a jelölt út nagyon hosszú,a rétegvonalon megkerüli a hegyet,ezért is valasztottuk a Paltin tornyot.Megköszönik,elválunk,aztán később látjuk,hogy az ösvényről letérve toronyiránt nekivágnak a hegyoldalnak.Ez nagyon komoly nyaktörő,főleg majd a túloldalon,mindenesetre jóval rövidebb.Mondjuk mi is egy szép fal előtt állunk,itt elméletileg van ösvény,amit nagynehezen azért megtalálunk.Az utolsó kaptató keserves volt,de végre itt vagyunk a Paltin alatt.Pihi,csoki,friss víz.Befelhősödött az idő,megint kezd támadni a szél.Lassan elindulunk tovább.Elérünk az elágazáshoz,tovább a gerincen a Zerge-tóhoz,vagy balra le a Bilea-tóhoz.Itt döntenünk kell,latolgatjuk az esélyeinket.Még egy éjszaka a Zergénél,aztán reggel Buteanu a Zoli kedvéért,vagy irány haza?Ha az időjárás kegyes hozzánk,semmi gond,de ha belefutunk mégegy ilyen éjszakába mint az elmúlt volt,és egy ilyen reggelbe,mint a mai,akkor az nem jó üzlet.Végül a hazaút mellett szavazunk,úgyhogy irány balra.Szép lassan leereszkedünk a tóhoz,ahol novemberi időjárás van.Apuka is megérkezett a srácaival,szembe magyarokkal is találkozunk.Átvedlünk egy kicsit,kajálunk Szunyival elmegyünk,bekapunk egy sört,aztán elindulunk lefelé.Öröm érezni,ahogy lefelé menet melegszik az idő.Lent a síkon bivalyok állják el az utat,megállunk fotózni,aztán később még sajtot veszünk.Lassú és fárasztó az út hazáig,alig várjuk a végét!