2013. augusztus 21., szerda

KÉT HOSSZÚ LES

A legutóbbi alkalommal,mikor az itatón fotóztam,elegem lett az orrom elé szálló madarakból,megérett bennem az elhatározás,átalakítom a medencét!Elhozom a vizet az üvegig,el Én,ahogy a "rendes"leseknél illik!
Hétfő délután megcsináltam.Kedd reggel rendbe raktam a környéket.Reggel nyolc körül mentem ki,elég nagy volt a mozgás.Mivel ez a hetem szabad,elhatároztam,holnap kijövök reggel!
Kint vagyok!A fény még nincs sehol,de úgy látom nem is lesz.Egybefüggő fátyol az égen.Amúgy jó ez a diffúz fény,ha van belőle elég,de sajnos a vízre nem sok jut.Ráadásul kezdődik ez az őszi narancsos megvilágítás is.Na mindegy.Nincs időm tovább morfondírozni,mert jönnek a madarak!Lássuk,hogy szuperál az új itató!Nagyjából minden okés,de a cinkenépség reménytelen!Tíz tizenketten beülnek,jobbra-balra a víz szélére,hiába magas,onnan kínlódnak a lefelé.Mikor egyikük megtalálja a lejáratot,egymás hátán tolonganak fürödni.Egy-egy kósza vízcsepp jut az ablakra is,de ez semmi ahhoz képest,mikor valamelyik befújja a vészjelet!Csapatostul repülnek az üvegnek,mint megannyi kis vizes mosogatórongy.Remek!Erre is megoldás kéne!Ha épp nyugi van,megtörlöm az üveget,de nem is ez a fő baj,őket sajnálom inkább!Később örvös légykapók lepnek meg,vagy hat-nyolc darabot látok folyamatosan,velük néhány szürke is.Megjön az ismerős bak is,eddig ott feküdt a lestől húsz lépésre.Vagy fél órája látom már.Nem iszik,nem bízik a fácánkakasban,inkább elmegy.Jobb dolga akadt,mikor hazafelé battyogok,látom sutát kerget az erdőben.A suta megáll neki!Ha a kezembe van a gép,talán sikerül egy sorozat.Nincs késő már ehhez?
















 Csütörtök reggel,nyolckor már kint vagyok.Ma lesz fény,csak madár is legyen!A karvaly menetrend szerint érkezik,majd öt percet ül a vízben.Alig várom,hogy elmenjen.Később füzikék jönnek,barátposzáta,sok cinke,légykapó nincs ma!Addig tart a roham,míg tart a reggeli enyhe idő.Sajnos az üveg addigra tiszta maszat,kukába való képeket gyártok!Aztán kiürül a víz,van időm ablakot pucolni,de minek?!Ahogy bambulok,újabb problémával kell szembesülnöm.Az oldalsó magas partról,az apróbb gyíkok a vízbe esnek.Remekül,kis krokodil módjára úsznak,ám nem bírják sokáig,egyszer csak leáll az úszás.....én pedig jövök menteni!Négyszer!Aztán kis stégeket építek nekik a megfelelő helyeken.Örömmel látom,hogy használják is őket,így legalább nyugodtan megyek haza.






6 megjegyzés:

  1. Irigyellek ezért a mozgalmasságért és fajgazdagságért, nálam ismét szinte semmi.

    VálaszTörlés
  2. Olvastam az utolsó postodat!Most a kora reggeli órák mozgalmasak!

    VálaszTörlés
  3. Bitang jó megint. Nálam is gyakorlatilag nullás nap volt szombaton. Valószínű rossz az időzítésem. Reggel kéne? Csak akkor a fények nem valami jók... Gratulálok, de jó a karvaly is... ÁÁÁ, idén nem is láttam.

    VálaszTörlés
  4. Köszi!Hogy őszinte legyek,elég rapszodikus,de azért így ősz felé a reggelek mindig jók!

    VálaszTörlés
  5. nagyon jó írás és a fotósorozat is nagyon jó. A karvaly nagyon tetszik, nagyon jó a portré róla.

    VálaszTörlés