2016. július 1., péntek

SZÉKI GÓLYÁS HAJNAL

A belvíz, ahol néhány csodás hajnalt töltöttem, sajnos vészesen apad. Kedden délután kitakarítottam egy alkalmasnak látszó helyet az ellenfényes oldalon, ekkor vagy 20-25 töcsöt láttam szanaszét a sekélyben, a parton és a levegőben....Már a fiatalság is repül, nagyjából egy hónapja törték át a tojáshéjat. 
Szóval kitakarítottam a helyet kedd este, aztán hajnalban a vízhez érve szomorúan tapasztalom, hogy egyrészt napkelte előtt egy órával már jócskán kivilágosodott, szinte mindenki talpon van, másrészt körülbelül tíz centiméteres gizgazok állnak ki a vízből, tehát két nap alatt ennyit apadt a víz....
Hamar feldobom a sátrat, a gizgazokat kikapkodom, és szerintem ezzel csobogással nagyjából megalapoztam, hogy erre a reggelre elkerüljenek a madarak....De úgy vagyok vele, inkább ne jöjjenek, minthogy azon bosszankodjak, hogy a vegetáció belelóg a képbe....
Elhasaltam rothadó alga és iszap szagú fekhelyemen, és vártam, hogy a közeledő napkeltével induljon a műsor.... A műsor azonban viszonylag távolabb, és javarészt takarásban zajlott, pedig néhány percig igazán álomszép fények, voltak, felszálló párákkal...
Ma inkább a rózsaszín hajnali hangulat dominált, a távolban bogarászó töcsökkel, és azt hiszem ismételni, újra próbálkozni nem fogok már az idén ezen a vízen. 
A várható kánikula, és az elburjánzó növényzet lassan véget vet a kis madár paradicsomnak, ahol néhány fészekaljnyi gólyatöcs kibújt a tojásból.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése