2019. április 27., szombat

AZ IDEI ELSŐ

Tavaly eléggé elhanyagoltam a bankáimat, talán két alkalommal voltam kint fotózni... 
Idén, ha összejön, szeretnék egy kicsit többet leskelődni utánuk a rönkodúnál, aminek egyébként ez az ötödik szezonja, amióta kint van, sosem volt lakatlan, sőt, két évben dupla költés is volt benne. Úgyhogy nagy becsben tartom...
Április 15-én voltam kint körülnézni már vagy harmadszorra, de még akkor sem láttam semmi jelét a madaraknak. Kicsit furcsálltam is a dolgot, de nem aggódtam, valószínűleg mindig csak elkerüljük egymást. Aztán Április 26-án a tojó puffogva ijesztget ahogy kinyitom a rönköt, alatta nyolc fehér tojás...
Másnap gondoltam teszek egy próbát... 
Délután bekucorodok a mostanra eléggé megviselt kis lesembe, majd ahogy felállítanám a széket, rájövök, hogy az otthon maradt. Hiába, döcögős a szezon kezdet. Aztán várok. Másfél óra alatt hat beszállás, a tojó egyszer jött ki. A növényzet még alakul, a Nap iránya még nem az igazi, de azt gondolom jó lesz ez. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése