2009. augusztus 18., kedd

FOGARASI HAVASOK 3.NAP

Későn,nyolc körül ébredünk.Evégezzük a szokásos reggeli rituálét,kávé,mosdás stb.Szépen süt a nap.Este úgy döntöttünk,hogy lemegyünk az autóhoz,és átmegyünk a Bilea tóhoz!Eredeti tervünk szerint a Moldoveanu felé kéne mennünk,de a gerincről problémás a vizet beszerezni,meg az egy elég húzós menet lenne.A Zerge-tó környéke amúgy is a szívünk csücske!
 Villámcsapás áldozata
 Posorta völgy
 Szunyi

A birkákat most hajtják fel a hegyoldalba.Elindulunk lefelé.A Calului nyeregnél kiderül,hogy a kék pont nem a nyilakkal felszerelt oszlopnál ágazik le,hanem utána kettővel!Józsi felviszi a nyilat.Szunyi a jobb térdére panaszkodik,ereszkedésnél fáj neki.Pedig ereszkedésből van még bőven!A törpefenyő előtt befáslizzuk,de hamar kiderül,hogy ez nem segít!Elég lassan haladunk,de legalább most száraz a bozót.Szunyit mindig bevárjuk,így van időm áfonyázni.Az Urlea menedékháznál megállunk ebédelni.Leves-Szunyié megint híg lett-szalámi,lekvároskenyér.Egyedül megyek le vízért,mindenki fáradt.Lassan felcihelődünk és indulunk,de a pataknál többször megállunk fotózni.Így Szunyinak is elviselhetőbb,többet pihenteti a lábát?viszont elég későn,öt után érünk az autóhoz.A lefelé vezető utat nehezítette még,hogy a favágók az ösvényre döntögettek jópár fát,öröm volt tornázni közöttük!A panziónál,a háziaktól szert tettünk egy-egy sörre,nagyon jól esik!Újra autózunk.Megállunk két kisboltnál is,Józsiék nem tudom mit keresnek,mi sört veszünk.Tankolunk is,meg az útról a hegyeket fotózzuk,végre tiszta az idő!A Bilea-tó alatt egy alkalmasnak látszó helyen sátrat verünk,ekkor már alkonyodik.Szépek a fények,úgyhogy fotózunk,kajálunk,aztán bámuljuk a csillagokat.Otthon nem ilyen szépek!Sajnos itt,ahol táborozunk,elég mozgalmas élet folyik,ami sötétedés után sem áll meg,de az egész napos lejtmenettől annyira elfáradtunk,hogy minket már ez sem zavar abban,hogy bealudjunk .Holnap a Buteanu a cél.