2009. augusztus 19., szerda

FOGARASI HAVASOK 4.NAP

A Zerge tó
 A távolban három 2500-as Caltun,Leszpez,Negoj

Hat órakor kelünk.Szeretnénk még napsütésben,szép fényeknél felérni a csúcsra,úgyhogy hamar menetkészek vagyunk.Minden cucc a kocsiban marad,még esőkabátot sem viszünk fel.Az idő most még gyönyörű!Nekirugaszkodunk a "tófal"-nak,és kiderül,hogy Szunyi nagyon rossz állapotban van,mindkét térde fáj,bármerre megy!De jön,csak kicsit lassabban mint mi!A nyeregből gyönyörű a látvany most is,de a Moldoveanu felől látszódnak felhők.Lassan,de biztosan haladunk,majd a baloldali katlanban megpillantunk egy csapat zergét.Megállunk fotózni,látszólag ez nem zavarja őket.Van köztük két gida is,nagyon ügyesen ugrálnak a sziklákon.A Buteanura vezető út utolsó szakasza kicsit mászós,de ez nem túl vészes,hamar a csúcson vagyunk!A látvány gyönyörű!Innen látszik minden nagyobb csúcs,a Vistea és a Moldoveanu,ellenkező irányban a Negoj,a Caltun és a Leszpez.Elidőzünk vagy húsz percet,fotózgatunk,sütkérezünk a napon.Aztán lefelé már kényelmesen indulunk.Rögtön a csúcsról leérve három hajnalmadarat is látunk!A nyeregben most indol a forgalom,hétvégi hegymászók jönnek-mennek!Lefelé menet még leülünk egy lapos sziklán,onnan nézelődünk.Lent autóba ülünk,és elindulunk utolsó célunk,a Bilea-vízesés felé.Itt a nagy nyüzsgés miatt alig tudunk leparkolni,de nagynehezen azért megoldjuk.Mostmár mi is hétvégi turistákká vedlünk,úgy vágunk neki a vízesésnek.Keserves lassan haladunk,Szunyinak borzasztóan fáj a lába.A mászós részeket is merev térddel próbálja leküzdeni,ami persze lehetetlen.Nemsokkal a cél előtt fel is adja,nem tud sajnos továbbjönni.Mi felmegyünk,fotózunk stb.Lefelé sok képet készítünk még a patakon,aztán lassan visszaérünk az autóhoz.A vásári forgatagból menekülve elindulunk lefelé a hegyről.Lent a síkon,egy mezőn félreállunk,levetkőzünk,csodálatos érzés levenni a bakancsot!Kajálunk a maradékból,heverészünk a fűben gyönyörűen süt a nap!Visszanézünk a Hegyre,aminek most az összes csúcsa napfényben fürdik.Ilyenkor már nem számít fáradtság,sajgó vállak,vagy fájó térd.Már most a mielőbbi viszontlátást tervezzük.Reméljük nem kell soká várni!