2012. augusztus 28., kedd

AZ ÚJ VENDÉG

Mivel a múlt héten Erdély hegyeit koptattam, Józsi barátom pedig a Dolomitokban lófrált, ma nem ért váratlanul a kiszáradt itató látványa! Korán reggel indultam tankolni, hogy dél körül kiülve megnyugodjon a környék. 87 liter vízzel ismét vonzóvá tettem a helyet a madarak számára. A lódarazsak azonnal megjelentek, szomjasan zümmögtek körülöttem, a frászt hozva rám!
Dél körül elfoglaltam a helyem. A karvalycsalád mostanára szétszéledt, megszűnt a folytonos nyivákolás a les környékén. Nem kellett sokat várnom az első szajkóra. De rég találkoztunk itt! Szén cinkék jöttek mentek, őszapó csapat cserregett a száraz lombok között. Beszállt az egyik fiatal karvaly is, ivott, fürdött, aztán elment. Rengeteg darázs és lódarázs oltotta szomját, előbújtak a gyíkok is. Épp a füzikéket "üldöztem" a keresőn át, mikor egy zöldes árnyat látok elröppenni a víztől, fiatal küllő! Magamban hívom vissza inni, de nem jön. csak a fatörzsről figyeli a rég nem látott nyüzsgést, majd kiáltva elmegy. Később az átmeneti nyugalomban bóbiskolva, egyszer csak mozgást látok a bokrok alatt! Négylábú ragadozó, egy nyuszt közelít a vízhez. Persze ezt abban a pillanatban nem tudtam biztosan. Azzal tisztában voltam, hogy a nyestnek fehér,a nyusztnak sárga a torokfoltja, de a perdöntő jegyet, miszerint a nyest foltja V alakban lefut a két mellső lábára, nem ismertem. Szóval jön a nyuszt, oson a faágak között, egyenesen a vízre! Mohón iszik, közben izeg-mozog. Egy gyors sorozatot enged, aztán megy is. Visszanézem a képeket, bosszankodom, mert nem igazán sikerültek. Azonban látom ugyanazon az úton jön vissza. Második próbálkozásra már jobban sikerül. Kicsit tovább is marad, mellig beleáll a vízbe, úgy iszik. Később még három kakas jön egyszerre, nagyon óvatoskodnak! Ok nélkül riadoznak, majd szomjasan távoznak. Kicsit várok még, aztán indulok. Ennél többet, ma úgysem kaphatok!






















10 megjegyzés:

  1. Most irigy vagyok!!

    VálaszTörlés
  2. Ne légy!Télen nagy a nyüzsi,kimegyünk akkor!

    VálaszTörlés
  3. Lám csak bejött az áhított kis ragadozó, méghozzá nem is akármilyen! Szépek a képeid. Nagy gratula!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!A múltkor egy kis menyétet láttam az itatónál,de nem került lencsevégre!Türelem nyusztot terem!

      Törlés
  4. Micsoda felhozatal, Remek fotók, élvezet volt olvasni a posztot.
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
  5. Szuper bejegyzés lett, szuper képekkel! Most már az olvasóid (köztük én is)is tudhatják a határozó bélyegeket :)
    Üdv:Balázs

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm!Van még egy pár határozó jegy,sokat keresgéltem a neten!

    VálaszTörlés