2013. június 29., szombat

ELSŐ PRÓBÁLKOZÁS AZ ÜRGÉKKEL

Első próbálkozásom az ürgékkel nem hozott valami átütő sikert!Már régóta foglalkoztatnak ezek a kis rágcsálók,de csak most jutottam el az első próbálkozásig.
Vaktában lehasalni egy lyuk mellé,szerintem elég meddő dolog.Nekem az a módszer vált be(félig-meddig),hogy olyan lyuk mellett leskelődöm,ahol láttam az ürgét bemenni.Mondjuk ez is elég kényelmetlen türelem próba,de jobb nem jutott az eszembe.Mivel a lyukak nagyrésze sűrű fű közt bújik meg,ez jelentősen leszűkíti a lehetőségeket.
A dolog tehát így működik:ürge eltűnik,én lehasalok az álca alá,és várok.A nap éget,a gaz szúr,mindenféle rovarok szabad prédája vagyok,mikor az ürge kidugja a fejét.Egy expo,és eltűnik.Várok tovább,megismétlődik újból,aztán gondolom alszik egyet,mert nem jön többé!
A legjobb lyukak a homokos dűlőúton vannak,itt nem zavar a növényzet!Csak arra kell figyelnem,valaki át ne hajtson rajtam,mert forgalom azért van.Főleg quadosok,és motorosok.Kerecsen és parlagi sas híján ők tartják kordában a ferihegyi ürge állományt!







2 megjegyzés:

  1. Elsőre nagyon jó eredmény! Az alvó ürge szuper képe meghökkentett, amíg le nem esett, hogy végleg elaludt. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!Igen,sajnos a Quad túl nagy ellenfél neki!

    VálaszTörlés