2013. június 10., hétfő

SKANDINÁV TÚRA II. skutvik

Hosszabb-rövidebb pihenőkkel,tankolással,két óra alvással együtt huszonnyolc óra alatt értünk Skutvikba.
Skutvik egy kétszáz egynéhány lakosú kis falu,egy vegyesbolttal,egy műszaki bolttal,egy iskolával és egy panzióval.Aki nem ezeken a helyeken dolgozik,jobbára a halfeldolgozó üzemben,vagy a"halbizniszben" tölti az idejét.A tengerbe telepített hatalmas ketrecekben tenyésztik a lazacot amit itt dolgoznak fel.
A legközelebbi benzinkút 35 km,aki arra jár,viszi a szomszédok kannáit is,legyen benzin a csónakmotorba,fűnyíróba.A háztetőkön sirályok fészkelnek,a parton csigaforgatók keresgélnek,itt vannak a piroslábú cankóink is.Sokan járnak horgászni,gyönyörű tőkehalak teremnek itt.A horgászok a zsákmány maradékát,a fejes halgerinceket,a következő peca alkalmával a  tengerbe dobálják a csónakból,ezeket a sirályok mellett a rétisasok takarítják el.Amúgy van itt még füsti fecske,kakukk,csilpcsalp,seregély,a teljesség igénye nélkül.Itt fent,ilyenkor két hónapig nem megy le a Nap.Ezért nincsenek sajnos napkeltés-napnyugtás fotóim!Éjjel egy körül hajlik a Napocska délutánra,aztán megint indul felfelé.A madarak nagy része ilyenkor is aktív,az alvásban nem is a világosság,inkább a sirályok lármája zavart .A klíma,és a víz kellemes,a Golf áramlat fűti.A környező erdőkben sok a jávorszarvas,jártam is utánuk,sajnos eredmény nélkül.A tengerpart általában sziklás,de a kisebb öblökben homokos,az ár-apály kb. másfél méter.Sokat mászkáltam ebben a néhány napban,megpróbáltam minél többet látni,fotózni,élveztem a nyugalmat,ücsörögtem a tengerparton,figyeltem a madarakat.Ki tudja,el jutok-e még valaha erre a tájra?!folyt.köv.


 Ide nem kell tetőcserép!
 A lazac-betakarító hajó


 Mint a mediterrán tengerek...


 Apály van




 Skutvik,kikötő






 A komp kikötő,a lazacos hajóval
 Délutáni panoráma,éjfél körül

 A lazac ketrecek

6 megjegyzés:

  1. Tudtam én, hogy imádni fogom ezt a sorozatodat! Külön köszönöm, hogy írtál pár sort az ottani mindennapokról is. Érdekes, milyen más világ. A természet és a távolságok diktálnak az ember meg alkalmazkodik hozzá. A fotók gyönyörűek, bízom benne, hogy mind megosztod majd velünk akkor is ha már kifogytál az írnivalóból. Én nagyon várom a folytatást!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!Kicsit "tankönyves"-re sikerült,de lassan belejövök!

    VálaszTörlés
  3. Mesés képek mesebeli tájakról. Szerencsés vagy, hogy ide eljutottál. A madarak később jönnek?

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm!Hihetetlen szerencsésnek érzem magam valóban.A következő már madaras lesz!

    VálaszTörlés
  5. ...egyre varázslatosabb... :) Gyönyörű képek!

    VálaszTörlés